百歲雪糕老人

在 石 硤 尾 大 坑 東 邨 附 近 , 有 一 老 人 彎 著 腰 、 拄 著 杖 , 步 履 蹣 跚 地 從 巴 士 站 走 向 瑪 利 諾 神 父 教 會 學 校 外 。 跟 隨 其 後 的 是 四 個 身 穿 校 服 的 中 學 生 , 合 力 推 著 一 輛 近 300 磅 重 的 雪 糕 車 , 尾 隨 著 老 人 的 步 伐 , 細 聽 老 人 的 指 令 , 小 心 地 安 置 好 雪 糕 車 。 年 屆 百 歲 的 黃 廣 , 人 稱 雪 糕 伯 伯 , 每 天 帶 著 陪 伴 自 己 60 年 的 雪 糕 車 , 在 石 硤 尾 風 雨 不 改 賣 雪 糕 。        

記 者 : 康 穎 希   麥 凱 貽   梁 嘉 琪

10a

除 八 號 風 球 外 , 即 使 天 氣 嚴 寒 , 黃 伯 每 天 下 午 都 會 坐 在 雪 糕 車 旁 售 賣 零 食 。

黃 伯 自 20 歲 起 開 始 賣 雪 糕 , 每 日 踏 單 車 到 旺 角 碼 頭 、 學 校 門 口 及 荔 園 等 地 方 做 「 雪 糕 仔 」 , 其 後 轉 為 推 雪 糕 車 到 石 硤 尾 擺 賣 。 黃 伯 現 時 每 日 早 上 飲 完 茶 、 看 完 報 紙 , 就 會 到 超 級 市 場 逛 一 逛 , 購 買 特 價 貨 品 。 到 了 下 午 兩 、 三 點 的 放 學 時 段 , 就 會 推 著 雪 糕 車 開 檔 , 直 至 晚 上 十 時 。

他 說 街 坊 們 都 非 常 支 持 他 , 每 日 有 不 同 的 人 幫 助 他 。 80 年 的 賣 雪 糕 生 涯 經 歷 過 不 少 難 關 , 例 如 被 警 察 檢 控 、 被 家 人 勸 退 休 , 但 樂 天 知 命 的 他 , 至 今 仍 然 堅 持 每 日 開 檔 , 全 因 跟 街 坊 多 年 來 的 感 情 。

一 日 被 拉 三 次

作 為 全 港 年 紀 最 大 的 雪 糕 車 持 牌 人 , 他 幽 默 地 說 : 「 最 難 忘 嘅 就 梗 係 成 日 畀 差 人 拉 。 」 雖 然 他 持 有 有 效 牌 照 , 但 警 員 常 以 阻 街 為 由 檢 控 他 , 而 且 最 多 時 一 日 被 捕 三 次 。 「 佢 話 : 『 唔 係 唔 畀 你 賣 嘢 , 係 告 你 阻 街 。 』 我 就 話 : 『 賣 嘢 梗 係 阻 街 架 啦 , 你 企 喺 度 都 阻 街 啦 ! 』 」

黃 伯 在 法 庭 為 自 己 答 辯 , 最 終 獲 判 無 罪 。 事 隔 多 年 , 再 次 回 憶 起 往 事 , 他 不 但 不 帶 半 點 怒 火 , 甚 至 笑 著 細 數 自 己 的 「 戰 績 」 , 講 述 每 次 如 何 獲 勝 , 還 為 得 到 法 庭 補 償 的 45 元 車 馬 費 而 感 到 「 驕 傲 」 。

子 女 不 支 持

黃 伯 堅 持 每 天 風 雨 不 改 , 推 著 300 磅 的 雪 糕 車 開 檔 , 但 原 來 兒 女 一 直 不 太 支 持 。 他 說 子 女 曾 問 他 一 天 可 以 賺 多 少 , 然 後 說 「 一 日 搵 到 百 幾 蚊 , 我 畀 夠 300 蚊 你 , 你 唔 好 開 檔 」 。 他 打 趣 回 應 : 「 唔 開 檔 唔 得 , 留 喺 屋 企 對 住 牆 無 所 謂 , 最 慘 係 對 住 你 阿 媽 。 」

他 開 檔 志 不 在 賺 錢 , 而 是 認 為 賣 雪 糕 不 只 是 他 的 職 業 , 亦 是 他 精 神 上 的 寄 託 , 而 且 最 重 要 的 , 是 學 生 哥 放 學 時 有 雪 糕 吃 。 他 說 如 果 沒 有 開 檔 , 學 生 們 便 要 走 幾 個 街 口 才 找 到 雪 糕 , 非 常 不 方 便 。 「 佢 哋 打 完 波 就 鍾 意 食 雪 糕 , 天 時 熱 就 要 飲 汽 水 。 」

與 學 生 人 情 債

記 者 看 到 , 在 石 硤 尾 公 園 外 有 四 位 中 學 生 沿 龍 珠 街 推 著 雪 糕 車 上 斜 路 , 為 的 是 協 助 黃 伯 在 瑪 利 諾 神 父 學 校 門 外 營 業 。 他 們 說 見 到 黃 伯 走 得 很 慢 , 擔 心 他 獨 自 一 人 推 車 。 雪 糕 車 真 的 十 分 重 , 他 們 那 麼 多 人 合 力 推 , 都 有 些 吃 力 。

每 次 見 到 以 前 的 學 生 長 大 後 , 特 意 回 來 探 自 己 , 黃 伯 非 常 開 心 , 當 中 印 象 最 深 刻 是 有 位 學 生 , 讀 完 中 學 後 便 到 外 國 升 學 , 最 近 回 港 找 他 。 那 位 學 生 放 下 100 元 , 跟 他 說 自 己 以 前 常 常 買 零 食 沒 有 付 錢 , 現 在 找 到 工 作 , 回 來 「 還 債 」 。 黃 伯 很 感 動 , 捨 不 得 收 錢 , 並 向 他 說 以 前 一 根 雪 條 只 需 幾 毛 錢。